søndag den 18. december 2011

new beginnings

Jeg vil synge! jeg elsker at synge. fordi jeg synes det er det fedeste i verden. det er det jeg vil bruge min tid på, min krop til, arbejde med hver dag. samtidigt er det det der frustrerer mig mest. men det er nice. frustration er en fantastisk drivkraft. det betyder bare, at det betyder noget. jeg er vanvittigt følsom. men det er godt. jeg kan bruge det i kunsten.

jeg har indset nogle ting. det er naturligt for mig at spille musik. sådan er det bare. der er ingen grund til at lade være. jeg kan ikke undvære det. hvorfor skulle jeg stoppe med at spille cello, fordi jeg ikke vil på kons og tjene penge på den? for at få mere tid til ligegyldige musikvidenskabelige ting? nej. enten-eller-mentaliteten skal bare dø.

det handler ikke om at opnå det og det, status, anerkendelse, success (hvad det så end er). det handler om at man hver dag gør det man har lyst til. at man har dedikeret sit liv til sin passion. om man så ikke kommer videre end til Nørre Snede hobby-sinfonietta, så er det ikke det det handler om. hvis du har gjort dit bedste, den største indsats for at udnytte dit eget potentiale for at komme dertil, så er du en success. for du kunne ikke have gjort mere.

den eneste grund til at man skal stræbe efter det og det job (udover at det er fedt at lave kunst haha) er penge! man er nødt til at tjene penge. og hvis man ikke kan tjene penge på musik, så må man få et andet job, og så har man ikke tid til at øve sig... så det handler måske om hvorvidt man virkelig vil have muligheden for at bruge al sin tid på musik. så må man bare øve så meget at man kan leve af det. GO!

jeg trænger til en pause fra verden, yes. pausen fra mig selv har jeg lige udlevet for nylig. jeg vil afstå fra facebook og alkohol indtil jeg begynder på studiet igen (13. februar) - apropos enten-eller.....

Hej hej!

grønkål og kærlighed til folket <3 <3 <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar