onsdag den 12. december 2012

En rejse afsluttes, en ny begynder

Dette var mine første ord efter jeg forlod Taizé. Mange ord kom før dem, og jeg har lyst til at dele nogle af dem på min nye blog


//
4.12.12
Nu er jeg ude i "den virkelige verden"på vej til Paris. Efter næsten 2 måneder i en forholdsvis isoleret verden i et kloster. En verden uden tv, internet, nyheder, fester, alkohol, ateister etc...
Er jeg bange for verden? Nej. Jeg synes samfundet er lidt dekadent og skræmmende, men jeg ved, hvor jeg har min tillid. I know where I put all my trust. Og jeg ved at ingen kan fratage mig dette nye liv, som lever i mig.
Det var rørende at tage afsked med Taizé, min familie der og min elskling. Sørgmodigt. Men samtidigt har jeg en stille glæde indeni. Jeg føler at det er den rigtige beslutning, den rette tid. Jeg er uendeligt taknemmelig for de gaver, jeg har modtaget. Nu glæder jeg mig til at "bruge" dem i mit liv, udleve det. Midt i den store, beskidte civilisation. Blandt deprimerede mennesker, negative energier, recession, degeneration. Det er nu den store udfordring begynder.

Hvad kan jeg gøre for verden?
Hvad kan jeg være for andre mennesker?
Det ved jeg ikke endnu. Men det vil vise sig, det er jeg sikker på. Det hele vil komme til mig, somehow. Men det tager tid.

Dare to wait.

Wait for the Lord, whose day is near
Wait for the Lord, keep watch, take heart


//

Ingen kommentarer:

Send en kommentar